מה מונע ממך לטפל בחרדה חברתית ואיך להתגבר על זה

הידעת שלפי נתונים מארה"ב, רק חצי מהאנשים שסובלים מחרדה חברתית פונים לטיפול?

כלומר חצי מהאנשים שחווים חרדה ולחץ בכל יום בגלל שקשה להם להיות באינטראקציות חברתיות, מוותרים מראש על טיפול שיקל עליהם את החיים.

גם אני הייתי במצב הזה ובמשך הרבה שנים לא טיפלתי בחרדה החברתית שלי. כשהייתי בת 15 הלכתי לפסיכולוגית, שתעזור לי להיות פחות ביישנית, אבל המפגשים האלו לא עזרו לי ולאחר כשנה הפסקתי אותם. במשך 25 השנים הבאות, לא עשיתי כלום בנושא.

בכלל לא ידעתי שיש לי חרדה חברתית. חשבתי שאני שקטה וביישנית ושאלו הן תכונות האופי שלי, ואי אפשר לשנות אותן. נראה לי טבעי להילחץ ולהרגיש "פרפרים בבטן" לפני כל מפגש חברתי, במיוחד עם אנשים שלא מכירים. חשבתי שכולם מרגישים כך ושאין דרך אחרת לחיות.

עד שיום אחד גיליתי שאני מרגישה ומתנהגת שונה מאשר בעבר. זה לא קרה פתאום, אלא לאחר כשנתיים שבהם עברתי תהליכים בשיטת "המסע". התחלתי לשים לב שיותר קל לי יותר לאנשים ביוזמתי ולהשתתף בשיחות וארועים חברתיים. שמתי לב שאני כבר לא לחוצה ומפחדת מאנשים. ורק אז הבנתי עד כמה הייתי סגורה, חסומה וחרדה. באותו הזמן גם גיליתי את המושג "חרדה חברתית" והבנתי שזה מה שהיה לי במשך השנים.

איך להתגבר על הפחד מטיפול בחרדה חברתית

באחד התהליכים שעברתי בתחילת הדרך, דמיינתי מה יקרה אם אני לא אשנה את עצמי, אם אמשיך להשאר ביישנית, סגורה, לא מביעה את עצמי ומפחדת מאנשים. דמיינתי איך יראו השנים הבאות שלי מבחינה אישית ומקצועית. אילו קשרים חברתיים יהיו לי, איך יהיו היחסים עם המשפחה ואיך ארגיש עם עצמי. דמיינתי את השנים שעוברות ומה קורה בהן כשאני נשארת ביישנית וסגורה. ממש דמיינתי את הרגעים האחרונים בחיי ואיך אני נזכרת בחיים שלי שעברו, ללא משמעות, ללא מימוש עצמי ובבדידות נוראה. זה היה עצוב וקשה מאד.

בהמשך התהליך, דמיינתי איך יראו החיים שלי אם אתגבר על הפחד ואשתחרר מהביישנות והסגירות. בדרך הזו, החיים היו הרבה יותר טובים והיחסים עם המשפחה והחברים היו פתוחים ועמוקים. הצלחתי להגשים את החלומות שלי ולממש את עצמי מבחינה מקצועית. בסוף חיי, הסתכלתי אחורה בתחושת סיפוק על החיים ועזבתי את הגוף בידיעה שמלאתי את הייעוד שלי. התחושה היתה הרבה יותר טובה ושלווה.

לבסוף דמיינתי לעצמי, אלו משאבי נפש יעזרו לי כדי להתגבר על הפחד ולבחור בדרך חדשה של פתיחות, אותנטיות ומימוש עצמי. לקחתי לעצמי הרבה אומץ…המון אומץ. כי להשתנות, זה אומר לצאת מאזור הנוחות המוכר שלי ולאפשר לעצמי להיות במרכז תשומת הלב, ליזום ולדבר עם אנשים. וזה מאד מפחיד. רק לחשוב על הרעיון שאוכל להתנהג בצורה שהכי הפחידה אותי גרם לי לדפיקות לב. לכן מלאתי את עצמי באומץ. כל תא ותא בגוף שלי התמלא באומץ לבצע את השינוי. לקחתי לעצמי גם סבלנות, יכולת התמדה ונחישות, כי ידעתי שזהו תהליך וכדי להגיע למטרה אסור לי לוותר באמצע.

בחודשים שעברו מאז אותו תהליך, גיליתי את הארועים והאמונות שיצרו את הביישנות, הסגירות והחרדה החברתית. טיפלתי בארועים אלו ובתפיסה שלי אותם, שחררתי את האמונות המגבילות והחלפתי אותן בידיעות חדשות ומעצימות. כתוצאה מכך, רוב החרדה שלי נעלמה.

אני מזמינה אותכם לעשות את התרגיל הזה – לדמיין את החיים שלכם בשנים הבאות בשני המקרים – ללא שינוי מהותי ועם שינוי.

אולי יעניין אותך גם

הרצאות קרובות

על הקשר בין תזונה ודיכאון

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

יום ב' 15/12/20 בשעה 16:00

בזום אצלכם במחשב

על הקשר בין תזונה ודיכאון

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

יום ב' 15/12/20 בשעה 16:00

בזום אצלכם במחשב

טיפולים בשיטה הוליסטית

שילוב של טיפולי גוף ונפש

נטורופתיה​

טיפול רגשי בשיטת "המסע"​

תזונה קטוגנית ואורח חיים בריא​