4 השאלות הנפוצות על טיפול בחרדה חברתית

למי מתאים הטיפול בחרדה חברתית?

הטיפול בחרדה חברתית בשיטת "המסע" מתאים לאנשים בכל הגילאים אולם אני מטפלת באנשים מגיל 18 ומעלה.

כל אחד שמרגיש את עצמו סובל מחרדה חברתית או פחד קהל מוזמן להגיע לטיפול, אין צורך באבחנה רשמית. מומלץ לערוך אבחון עצמי בעזרת שאלון ליבוביץ' לחרדה חברתית, אבל גם אם לא מלאתם אותו, נעשה זאת במפגש הראשון.

איך שיטת המסע מטפלת בחרדה חברתית?

התאוריה בבסיס הטיפול היא שהתופעות של חרדה חברתית, ביישנות, ופחד קהל נוצרו כמנגנוני הגנה. כדי לא להגיע למצבים שמעוררים בנו אי נוחות ורגשות שאנחנו נמנעים מהם. ארועים שמתרחשים לאורך החיים, ובעיקר בשנות החיים המוקדמות, עוזרים לקבע את ההתנהגות הזו דרך יצירת דפוסי התנהגות ואמונות מגבילות. לאורך זמן הם גורמים להתנהגות שמפריעה וחוסמת אותנו.

לדוגמה, אדם שמפחד לדבר או מדבר בשקט. יתכן והפחד הגדול ביותר שלו הוא שאם הוא יביע את דעתו יכעסו עליו ואז עשויים לפגוע בו פיזית. זהו הפחד הגדול ביותר שמנהל את כל ההתנהגות. בנוסף, ארועים בעבר יצרו את הקישור בין כעס לפגיעה פיזית. לכן הפיתרון הזמין ביותר היה לשתוק.

התהליך בשיטת "המסע" מאפשר לזהות את הרגשות והפחדים שמניעים את ההתנהגות ואת הארועים שיצרו את דפוסי ההתנהגות של החרדה החברתית. בעזרת הטיפול ניתן להשתחרר מהפחד הזה, לנתק את הקשר בין הארוע לבין הפחד, לשנות את הדפוסים שנוצרו ולקבל דרכי פעולה בריאות יותר.

במה שונה הטיפול שלך בחרדה חברתית משיטות אחרות?

בלי תרגולים מפחידים

בתור מי שסבלה בעבר מחרדה חברתית, טיפולים שכוללים חשיפה לסיטואציות המלחיצות די הפחידו אותי. לכן, הטיפול בשיטת המסע מצא חן בעיני. השינוי בהתנהגות נעשה בקצב הטבעי שלכם ובאופן לא מודע. לא צריך להתאמץ ולחשוב על דפוסי החשיבה ודפוסי ההתנהגות שעלו בטיפול. לא צריך לחשוב ולהתאמץ כדי להתנהג אחרת, אלא השינוי קורה מעצמו.  כך, מצבים שבעבר היו מלחיצים, כבר לא מעוררים את התגובות הישנות ולמעשה כבר לא מפחידים יותר.

חיבור לתת-המודע

תת-המודע אחראי לכמעט 90% מההתנהגות שלנו. הוא זה שמחליט על התגובות למצבים שונים – גם לתגובות הפיזיות וגם לתגובות הרגשיות. באופן רגיל אין לנו גישה לתת-המודע וקשה מאד לשנות את דרכי הפעולה שהוא רגיל אליהן. כשהמוח עובר למצב שבו הוא ממוקד ברגשות ובתחושות, מתאפשרת גישה לתת-המודע. כך ניתן לשנות את התפיסה לגבי ארועים שקרו ולתת למוח דרכי פעולה חדשות ובריאות יותר. כשתת-המודע משתנה גם ההתנהגות משתנה באופן טבעי וללא מאמץ.

חיבור למקור

זהו הייחוד של  שיטת "המסע",  המאפשר את השינוי העמוק ביותר. התהליך מתבצע ברובו מתוך החיבור למקור, לאנרגיית הבריאה, לאותו המקום בתוכנו שמכיל אהבה ללא תנאי, תבונה אינסופית ויצירתיות בלתי מוגבלת. במצב הזה, שבמסע נקרא החיבור למקור, המוח עובר למצב הדומה למדיטציה עמוקה או חלימה. המצב הזה מאפשר גישה אל תת המודע, תוך שינוי דפוסי ההתנהגות שנטמעו בו.

יש לך דוגמאות לסיפורי הצלחה?

אני תמיד מעדיפה לתת את עצמי בתור הדוגמה הטובה ביותר לשינוי, כי אני מודעת גם להתנהגות החיצונית ובעיקר למחשבות הפנימיות שלי ויכולה לזהות כיצד הן השתנו.

בעבר הייתי מאד ביישנית וסגורה, פחדתי לדבר עם אנשים ולהביע את עצמי. כל מפגש עם אנשים חדשים או מקומות זרים הלחיץ אותי ואף גרם לי לכאבי בטן. הלכתי שפופה ובארועים חברתיים ניסיתי להיות "בלתי נראית".

הנה מה שקרה לי לאחר תהליך שעסק ביכולת להביע את הרצון שלי והפחד להתמודד עם הסרוב לבקשה. כחודש לאחר התהליך , הייתי בסופרמרקט. קניתי רק מוצר אחד ובמקום לא היתה קופה מהירה. מכיוון שזה היה לפני החג, הקופות היו עמוסות. בשיא הטבעיות, מבלי לחשוב, ניגשתי לאחת הקופות וביקשתי מהזוג שעמד בתור לפני לאפשר לי לשלם עבור המוצר היחיד שלי. בניתוח לאחור, זה היה שינוי עצום עבורי כי בעבר לא הייתי מעיזה לעשות את זה. הייתי מתווכחת עם עצמי אם כן או לא לבקש ובסוף משכנעת את עצמי שזה לא נורא לעמוד הרבה זמן בתור רק עבור מוצר אחד…

אבל זה לא היה המבחן היחיד, להפתעתי הגבר לא הסכים שאשלם לפניו. ושוב, התגובה שלי הראשונית היתה – בסדר שום דבר לא קרה, אני אנסה במקום אחר. זו היתה התגובה הפנימית ולגבר רק אמרתי "בסדר…אני מבינה". עברתי את המבחן בהצלחה – ביקשתי את מה שרציתי, קיבלתי סרוב, ושום דבר נורא לא קרה לי . וכשעוברים את המבחן, הפרס מייד מגיע… אשתו התערבה ושכנעה אותו לתת לי לעבור לפניהם.

חשוב לי לציין, שהניתוח הזה נעשה רק לאחר הארוע, בזכות המודעות הגבוהה שלי. בזמן שזה קרה, בכלל לא הרגשתי שאני עושה משהו שבעבר הפחיד אותי.

בנוסף, אחד השינויים הגדולים ביותר שחוויתי היה היכולת לעמוד על במה, מול קהל ולדבר בלי פחד, בלי שהקול שלי ירעד ובצורה כזו שכל האולם שמע אותי (ללא מיקרופון).

אם אני הצלחתי לעשות זאת אז כל אחד יכול. גם אתם.

 

[si-contact-form form='2']

אולי יעניין אותך גם

הרצאות קרובות

על הקשר בין תזונה ודיכאון

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

יום ב' 15/12/20 בשעה 16:00

בזום אצלכם במחשב

על הקשר בין תזונה ודיכאון

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח.

יום ב' 15/12/20 בשעה 16:00

בזום אצלכם במחשב

טיפולים בשיטה הוליסטית

שילוב של טיפולי גוף ונפש

נטורופתיה​

טיפול רגשי בשיטת "המסע"​

תזונה קטוגנית ואורח חיים בריא​